Авіаційний канат ДЕСТ 2172-80 використовується в авіа- і автомобілебудуванні. Завдяки високій міцності він отримав застосування в проектуванні вантажних, пасажирських, військових і спеціальних літальних апаратів.

Технічні вимоги

Всі вимоги регламентуються міждержавним стандартом ДЕСТ 2172-80, який визначає матеріали для виготовлення, параметри плетіння і кріплення дротів та інші характеристики авіаційних канатів.

Для виготовлення використовується дріт з вуглецевої або високолегованої, стійкої до корозії стали. Довжина тросів зі сталі першої категорії повинна бути не менше 300 м, другої категорії — не менше 25 м. Відхилення від довжини у межах 2% допускається для бухт розміром до 500 м, і 1%   розміром понад 500 м. При виготовленні одиниці повинні використовуватися волокна лише однієї маркувальної групи. Параметри опору навантаженням у дроту для виготовлення авіаційних канатів повинен бути не менше 1960 Н/мм2 для моделей перерізом 1,6-6,4 мм, і 1770 Н/мм2 — для моделей з розміром перерізу 7,5-9,5 мм.

У структурі авіаційних канатів не допускається наявність обірваних волокон і елементів з заломами, на поверхні дроту не повинно бути тріщин, вм'ятин, слідів іржі. Припустимо незначне зминання шару оцинковки, якщо це не впливає на цілісність елементів.

Для з'єднання дротів у структурі використовується стикове електрозварювання. У місцях з'єднання допускається деяке потовщення, якщо воно вписується в нормативи максимальної товщини. Для ізоляції кінців може використовуватися прошивка через перетин. За рівнем якості троси класифікуються на продукцію вищого і стандартного рівня. У продукції вищого рівня з'єднання проводиться на кожні 10 м, в продукції стандартного рівня — на 5 м.

Оптимальний крок звивання складає 6,5 умовних діаметрів, і не більше 9-11 розрахункових діаметрів для зовнішньої звивання.

Також існує ряд вимог до мастилі тросів. Виріб може випускатися без обробки, з мастилом ПВК або К-17. Обов'язковою умовою є використання кабельного звивання, що не розкручується.

Розривне зусилля авіаційних канатів згідно розрахункової таблиці №1 ДЕСТ 2172-80:

  • 52% для виробів підвищеної якості;

  • 50% для виробів стандартної якості.

  • авіаційний канат

Для намотування використовуються спеціальні барабани. Щоб під час транспортування оберегти вироби, проводиться додаткова обробка мастилом тієї ж марки, що була застосована при виробництві. Барабани для намотування покривають картоном або спеціальним папером. Для запобігання намотаного авіаційного каната також використовується папір або ПВХ плівка. Після цього барабан з намотуванням зашивають дошками. Отримавши на зберігання, канати додатково змащують для запобігання від руйнувань, після чого обробку повторюють не рідше 1 рази в рік.

Для підтвердження відповідності виробів описаним вище вимогам використовується низка методів.

Методи випробування тросів:

  • огляд в процесі перемотування для оцінки цілісності;

  • оцінка діаметра із застосуванням мікрометра. Огляд проводиться на ділянці з відступом в 5 м від краю;

  • крок звивання оцінюється за допомогою лінійки або штангенциркуля на ділянці з відступом 5 м від краю. При огляді допускається відхилення в 1%;

  • схильність до розкручування визначається за допомогою видалення сполук з кінця каната;

  • кількість цинку визначається згідно з ДЕСТ 7372, допустима норма зниження становить 5% на 10% дроту;

  • для випробування розривного зусилля використовується спеціальна установка. Її розривне зусилля повинне бути в 5 разів більше, ніж зазначено у документації до випробуваної моделі. Якщо розрив стався на ділянці 50 мм від місця кріплення, і при цьому зусилля відповідало чи було вище, ніж зазначено в стандарті, випробування вважається недійсним і проводиться ще раз.

Для оцінки відносного подовження висувається ряд вимог. У випробуваннях використовується зразок довжиною не менше 2,5 м. Це повинен бути злегка протертий і попередньо випрямлений відрізок. Зразок закріплюється в розривній машині, ретельно центрується і піддається плавним навантаженням, на кожному з етапів проводиться затримка на 1-2 хвилини, після чого параметри вироби вимірюють тензометром.

Як зробити правильний вибір

При покупці авіаційного каната варто враховувати діаметр, розмір намотування, крок звивання, розривне зусилля виробу. Сталевий трос ДЕСТ 2172-80 має кілька різновидів оцинковки, вибір якої залежить від типу механізму, в якому він буде використаний.

Компанія УкрЕкоПродукт здійснює постачання авіаційного каната ДЕСТ 2172-80 і нержавіючих тросів. Ми гарантуємо повну відповідність стандартам, високу якість, а також дотримання умов зберігання і транспортування. Уточнити інформацію про вартості, критеріям вибору й інші деталі можна телефоном або через форму зворотного зв'язку.