Кожен досвідчений і автомобіліст-початківець повинен знати, що його безпека, а також безпека пасажирів та інших учасників дорожнього руху багато в чому залежить від якості комплектації автомобіля. Мінімальний набір, який повинен бути в будь-якій машині, що виїжджає на дорогу, складається з:
- аптечки,
- знака аварійної зупинки,
- домкрата,
- запаски,
- буксирувального троса.
Саме останньому і буде присвячена ця стаття.
Важливість використання буксирувального троса
В сучасних правилах дорожнього руху описана лише невелика частина того, що повинне в обов'язковому порядку бути присутнім в кожному автомобілі. Багато автовласників ігнорують або просто забувають про буксирувальний трос. На жаль, на наших дорогах відсутність цього пристосування може стати причиною втрати грошей, часу і здоров'я.
Деякі автолюбителі замість буксирувального троса кидають в багажник саморобний трос або зовсім шматок звичайної мотузки. В результаті, на дорозі ці вироби не тільки лопаються, але і служать причиною пошкодження машини. Саме тому дуже важливо з усією відповідальністю підходити до вибору автомобільного тросу.
Критерії вибору буксирувального троса
Буксирувальний трос – це спеціальне пристосування, за допомогою якого можна відбуксирувати або вивезти з бруду (снігу) застряглий або несправний автомобіль. Щоб виріб не підвів в такий відповідальний момент, при його купівлі потрібно оцінювати такі параметри:
- довжину,
- якість матеріалу,
- максимальний рівень навантаження,
- якість і надійність кріплення.
Стандартні автомобільні троси мають довжину 4-6 метрів. Така довжина є найбільш безпечною, бо захищає від зіткнення автомобіля-«буксира» з транспортом, який буксирується.
Що стосується матеріалу, то на ринку представлені буксирувальні троси двох видів:
- металеві,
- тканинні (краватки).
З допомогою міцного і надійного металевого троса можна відбуксирувати «важкі» автомобілі. Його основними недоліками є жорсткість, схильність до корозії, можливість нанесення поранення і громіздкі розміри. З-за низької еластичності троса під час буксирування навантаження на деталі трансмісії та вушка зростає в багато разів.
Тканинні буксирувальні троси, навпаки, компактні, зручні в транспортуванні й безпечні у використанні. При їх виготовленні використовуються волокна нейлону, кевлара або полівінілхлориду, які закручуються в спіраль або заплітаються в косу. При цьому їх тягові характеристики дозволяють відбуксирувати невеликий легковий автомобіль.
Параметр навантаження буксирувального троса визначається масою самого автомобіля. Так, при масі автомобіля у 2 тонни слід комплектувати його тросом, навантаження якого складає не менше 3-х тонн. Бажано, щоб ця величина була трохи більше, бо в дорозі іноді доводиться буксирувати важчий транспорт.
Останнім, але не менш важливим критерієм, є конструкція буксирувального троса. Самим надійним і при цьому самим простим у використанні вважається той трос, на кінцях якого є металеві гаки, захвати або карабіни. Його головними перевагами є висока міцність, простота в кріпленні та надійність під час буксирування.
Також можна зустріти автомобільні троси з примітивними кріпленнями у вигляді петель. Такі петлі незручні в процесі експлуатації, до того ж з часом вони протираються.
Слідуючи цим критеріям, можна вибрати надійний буксирувальний трос, який не підведе навіть в самій складній дорожній ситуації.