Переважна більшість людей хоч би один раз в житті стикалися з перевезенням всіляких великогабаритних вантажів. Щоб вони не отримали ушкодження при доставці до місця призначення, застосовують різні способи фіксації виробів. Їх кріплення до корпусу транспортного засобу може здійснюватися декількома способами. Для цього доводиться використовувати спеціальну надійну стрічку або ремені стяжні кільцеві у різному конструктивному виконанні. 

Стрічку застосовують переважно для стягування вантажів, в яких є транспортні рим-болти, виготовлені згідно ДЕСТ 4751-73. Вони широко використовуються, коли треба перевозити таку продукцію, як, наприклад, стойки з апаратурою для зв'язку і телекомунікацій. Це важкі та дуже громіздкі й незручні для перевезення предмети, як і двометрові побутові холодильники.

Основні вимоги до стяжних ременів

Цей найбільш поширений засіб стягування незалежно від того, який транспорт перевозитиме товар. Іноді їх називають речети.

Конструкція будь-яких видів кріплень повинна відповідати низці вимог :

  • витримувати необхідні навантаження, тобто мати необхідну здатність навантаження;
  • бути стійкими до зносу і довговічними;
  • мати достатню довжину і ширину, що визначається конструкцією транспортного засобу й особливостями товару, що перевозиться;
  • забезпечувати просту і надійну фіксацію вантажу і безпеку транспортування;
  • виключати ушкодження майна при перевезенні.

Для отримання гарантованих механічних параметрів ремені виготовляють з текстильних стрічок, наприклад з поліестеру.

Довжина найбільш затребуваних моделей фіксаторів досягає 12000 мм, а ширина змінюється в діапазоні від 25 до 100 мм.

При виборі кількості необхідного для закріплення товару речетів доцільно дотримуватися загальноприйнятої методики. При цьому враховується сила тертя вантажу з підстилаючою поверхнею, кут нахилу кріпильних пристосувань відносно неї та спосіб кріплення (накидний або якірний). Ціна питання прямо пропорційна довжині й ширині облаштувань кріплення, а також їх гарантованій виробником здатності навантаження. 

Різновиди стяжних ременів

Дані кріпильні пристосування бувають кільцеві або звичайні з двома подвійними або з трьома одинарними поворотними крюками. Останні використовуються виключно у фіксаторах для транспортування автомобілів, наприклад в автоевакуаторах. Конструкція перерахованих пристроїв, за винятком останнього, може включати храповий пристрій (іноді його іменують тріскачкою, оскільки працює цей виріб за принципом однойменного слюсарного інструменту) або не мати його. Варіант для автовозів здійснюється тільки з механізмом. Він дозволяє автоматизувати затягування фіксувальних елементів і зробити її більше рівномірним.

Як безпечно використати ремінь з храповим механізмом? 

Щоб правильно експлуатувати дані вироби, треба дотримуватися декількох простих рекомендацій.

  1. Проводити періодичний огляд. Речети не повинні мати видимих механічних ушкоджень, а храпові механізми слідів деформації й корозії. У разі їх виявлення вироби мають бути негайно виведені з експлуатації й замінені на нові.
  2. Стежити за тим, щоб навантаження на фіксатори не перевищувало гарантовану технічними умовами виготівника. 
  3. Правильно обирати принцип кріплення об'єкту, що транспортується.
  4. Перевіряти, щоб на кожному фіксаторі був шильдик з параметрами продукції й відомостями про виробника.

Обслуговування засобів фіксації зводиться до їх регулярного очищення від бруду і мастила рухливих металевих частин храповика.