Кожен досвідчений і автомобіліст-початківець повинен знати, що його безпека, а також безпека пасажирів та інших учасників дорожнього руху багато в чому залежить від якості комплектації автомобіля. Мінімальний набір, який повинен бути в будь-якій машині, що виїжджає на дорогу, складається з:

  • аптечки,
  • знака аварійної зупинки,
  • домкрата,
  • запаски,
  • буксирувального троса.

Саме останньому і буде присвячена ця стаття.

Види та характеристики буксирувальних тросів

Сьогодні вибором споживачів представлений величезний асортимент цієї продукції та щоб не помилитися, необхідно чітко розуміти які види засобів для буксирування автомобілів існують і чим вони відрізняються. 

Класифікація сучасних буксирувальних тросів відбувається за такими ознаками:

  • матеріалом;
  • навантаження;
  • способом кручення.

Ці такелажні засоби виготовляються з металу або синтетичних матеріалів. І в першому і в другому випадку вироби дуже міцні й зносостійкі. Сталевий канат виготовляється з проволоки, її кількість і варіант скручування обумовлюється стандартами. 

Відмінно зарекомендували себе на практиці капронові, нейлонові ремені, а також вироби з кевлара, що відрізняються чудовими експлуатаційними характеристиками, при цьому значно м'якше металевих варіантів. Причому останні є навіть міцніше сталевих моделей. Щоправда, з-за дуже високої вартості їх рідко використовують автомобілісти. А ось текстильний ремінь на 45 тонн, стане відмінною знахідкою для власників тільки легкових, але і вантажних авто.

Поліпропіленові канати еластичні й дуже добре пружинять. Це буде плюсом коли необхідно витягнути автомобіль, що застряг в болоті. Також на зносостійкість і міцність виробу впливає тип плетіння. Щоб збільшити тягову силу троса, його волокна скручуються між собою і використовується плетіння кіскою. Існують ще й стрічкові ремені, виготовлені у вигляді суцільного тканого полотна. Розривне навантаження виробу залежить від його товщини. Головні переваги останніх:

  • легкість;
  • компактність; 
  • зручність в експлуатації;
  • безпека.

Дуже зручним є трос-рулетка. При скороченні відстані між автомобілями він накручується на вал, що виключає його провисання. В результаті він постійно знаходиться в горизонтальному положенні.

Важливість використання буксирувального троса

В сучасних правилах дорожнього руху описана лише невелика частина того, що повинне в обов'язковому порядку бути присутнім в кожному автомобілі. Багато автовласників ігнорують або просто забувають про буксирувальний трос. На жаль, на наших дорогах відсутність цього пристосування може стати причиною втрати грошей, часу і здоров'я.

Деякі автолюбителі замість буксирувального троса кидають в багажник саморобний трос або зовсім шматок звичайної мотузки. В результаті, на дорозі ці вироби не тільки лопаються, але і служать причиною пошкодження машини. Саме тому дуже важливо з усією відповідальністю підходити до вибору автомобільного тросу.

Як вибрати буксирувальний трос для фури?

Буксирування дозволить самостійно доставити несправне авто додому або на СТО, витягти з кювету і заощадити кругленьку суму на послуги евакуатора. При цьому необхідно правильно підібрати такелаж.

Дуже важливо при виборі троса враховувати вагу авто разом з вантажем, причому, щоб розрахувати допустиме навантаження, необхідно це значення помножити на 2. Наприклад, якщо мова йде про велику завантажену фуру вагою 30 тонн, то необхідно придбати стрічковий буксирувальний ремінь 60 т

Ще одним важливим параметром є довжина, вона обумовлена в ПДР становить не менше 4 м і не більше 6 м для гнучкого зчеплення. Обов'язковим є наявність спеціальних сигнальних прапорців, розміщених через кожен метр. Будь-які відхилення від стандартів, зазначених у ПДР можуть стати причиною аварії.

Який трос вибрати для буксирування позашляховика

Для таких цілей потрібен автотрос з певними характеристиками. Часто виникають ситуації, коли самим власникам джипів доводиться витягати свої автомобілі з грязі чи піску. Тому вибір буксировочного троса повинен бути більш відповідальним. 

Буксирувальний трос

Для звичайного легкового автомобіля досить буде придбати автотрос з величиною навантаження в 4 тонни. За даними статистики для цього вистачить зусилля в 46 кг, а для буксирування потрібно менше — всього 11 кг. Але найбільш небезпечними моментами вважається рух з місця і нерівності, які зустрічаються на дорозі. У ці моменти на автотрос дається найбільше навантаження. Це треба врахувати при коректному підборі. 

Якщо у вас позашляховик, то потрібно вибирати максимальне зусилля — воно становить вісім тонн. Для буксирування по звичайній асфальтованій трасі цього цілком достатньо. Навантаження в 14 тонн беруть для мікроавтобусів або як підсилювач. Останнє необхідно, якщо ви знаходитесь на бездоріжжі. 

Буксирувальні троси використовуються тільки на стандартних дорожніх покриттях. З бруду, де потрібні різкі рухи й ривки застосовують динамічні стропи. 

Виробники пропонують різні комплектації. Найчастіше — це різні види кріплень. Уважно огляньте свою машину, щоб визначити, яке саме кріплення підійде більше. Найбільш зручними й універсальними автомобілісти вважають скоби. Також в комплекті можуть йти сигнальні прапорці. Якщо виріб виготовлено зі світловідбиваючої тканини, то маркування не обов'язкове. 

Наявність сумки або чохла стане приємним бонусом до купівлі. 

Що краще: буксирувальний трос або динамічна стропа?

Дія динамічної стропи ґрунтується на наступному. Вона має здатність розтягуватися. Внаслідок цього натягу і повернення у вихідне положення народжується тягова сила. У буксировочного троса такої властивості немає. 

Якщо говорити про те, що краще, то з одного боку стропа розтягнулася і в момент свого стискання може дати імпульс застряглому автомобілю і внаслідок ривка він звільниться. З іншого — момент стискання небезпечний для машини, яка виступає в ролі тягача. Її при стисканні може потягнути назад і дуже різко. Плавне буксирування на автотросі більш трудомістке, але і безпечніше.

Стропи виготовляються з нейлону. При виборі довжини, чим вона більше, тим краще. Важливу роль відіграють заходи безпеки.

У цілому є кілька матеріалів, з яких виготовляють стропи. Вони бувають:

Найбільше поширення мають текстильні. Немає ймовірності пошкодження вантажу при підйомі. Текстиль не врізається в поверхню предметів, що переносяться, і тому не залишає слідів. Вони набагато легші, ніж металеві. Їх простіше завести під коробки, а також зачепити за гак крана. З точки зору безпеки текстиль менш травматичний, бо на ньому відсутні металеві вставки.

Кінці строп розрізняють по вигляду:

  • петля;
  • скоба;
  • гак.

При підборі виробу в першу чергу потрібно звертати увагу на основні параметри.