Нерідко на наших дорогах можна зустріти автолюбителів, які для буксирування використовують недорогі троси, які у великій кількості продаються на АЗС або в маркетах. Але, на жаль, якість товарів не завжди відповідає необхідним характеристикам. При певному натягу вони можуть порватися. А що робити, якщо треба буде відбуксирувати справжній позашляховик?

Для таких цілей потрібен автотрос з певними характеристиками. Часто виникають ситуації, коли самим власникам джипів доводиться витягати свої автомобілі з грязі чи піску. Тому вибір буксировочного троса повинен бути більш відповідальним. 

Буксирувальний трос

Що краще: буксирувальний трос або динамічна стропа?

Дія динамічної стропи ґрунтується на наступному. Вона має здатність розтягуватися. Внаслідок цього натягу і повернення у вихідне положення народжується тягова сила. У буксировочного троса такої властивості немає. 

Якщо говорити про те, що краще, то з одного боку стропа розтягнулася і в момент свого стискання може дати імпульс застряглому автомобілю і внаслідок ривка він звільниться. З іншого — момент стискання небезпечний для машини, яка виступає в ролі тягача. Її при стисканні може потягнути назад і дуже різко. Плавне буксирування на автотросі більш трудомістке, але і безпечніше.

Стропи виготовляються з нейлону. При виборі довжини, чим вона більше, тим краще. Важливу роль відіграють заходи безпеки.

У цілому є кілька матеріалів, з яких виготовляють стропи. Вони бувають:

Найбільше поширення мають текстильні. Немає ймовірності пошкодження вантажу при підйомі. Текстиль не врізається в поверхню предметів, що переносяться, і тому не залишає слідів. Вони набагато легші, ніж металеві. Їх простіше завести під коробки, а також зачепити за гак крана. З точки зору безпеки текстиль менш травматичний, бо на ньому відсутні металеві вставки.

Кінці строп розрізняють по вигляду:

  • петля;
  • скоба;
  • гак.

При підборі виробу в першу чергу потрібно звертати увагу на основні параметри. 

Характеристики буксировочного троса

Автотрос

Автотроси розрізняють за декількома основними характеристиками:

  1. Матеріал. Найчастіше троси виробляються з поліестерової стрічки, яка широко застосовується в такелажному обладнанні. Властивості матеріалу дозволяють говорити про можливість розтягування до 7%. Таким чином ривки при русі гасяться і буксирування стає більш м'яким. Він не займає багато місця в багажнику. З недоліків — маркість, а це скорочує зносостійкість. Сталеві троси використовують в тих випадках, коли навантаження становить 192000 кГс. Металеві вироби дуже важкі й при розриві можуть зіпсувати автомобіль. 
  2. Довжина. Вона визначається правилами дорожнього руху. Для жорстких зчеплень — це два метри, для гнучких — 4. Можливе використання довжини до 6 метрів, при цьому кожен метр маркується прапорцями. 
  3. Навантаження. Розривне зусилля — один з важливих параметрів. Він розраховується виходячи з маси навантаженого транспортного засобу. Якщо машину різко потягнути, то навантаження збільшується. Це потрібно врахувати при розрахунку.
  4. Кріплення. Вибір кріплень залежить від особливостей конструкції машини. Це можуть бути петлі, гаки або скоби. 

Вся продукція має сертифікати. А це гарантія якості та надійності.

Як вибрати буксирувальний трос?

Для звичайного легкового автомобіля досить буде придбати автотрос з величиною навантаження в 4 тонни. За даними статистики для цього вистачить зусилля в 46 кг, а для буксирування потрібно менше — всього 11 кг. Але найбільш небезпечними моментами вважається рух з місця і нерівності, які зустрічаються на дорозі. У ці моменти на автотрос дається найбільше навантаження. Це треба врахувати при коректному підборі. 

Якщо у вас позашляховик, то потрібно вибирати максимальне зусилля — воно становить вісім тонн. Для буксирування по звичайній асфальтованій трасі цього цілком достатньо. Навантаження в 14 тонн беруть для мікроавтобусів або як підсилювач. Останнє необхідно, якщо ви знаходитесь на бездоріжжі. 

Буксирувальні троси використовуються тільки на стандартних дорожніх покриттях. З бруду, де потрібні різкі рухи й ривки застосовують динамічні стропи. 

Виробники пропонують різні комплектації. Найчастіше — це різні види кріплень. Уважно огляньте свою машину, щоб визначити, яке саме кріплення підійде більше. Найбільш зручними й універсальними автомобілісти вважають скоби. Також в комплекті можуть йти сигнальні прапорці. Якщо виріб виготовлено зі світловідбиваючої тканини, то маркування не обов'язкове. 

Наявність сумки або чохла стане приємним бонусом до купівлі.