Буксируванням називають переміщення одного транспортного засобу за допомогою іншого методом зчеплення (коли один автомобіль тягне за собою інший). Саме зчеплення здійснюється за допомогою різних засобів, наприклад, сталевого або тканинного троса.

Більшість запасливих водіїв возять з собою буксирувальний трос, оскільки причиною для буксирування може бути:

  • раптова несправність автотранспорту під час пересування (найчастіше, необхідність дістатися до населеного пункту або СТО);
  • ситуація, коли автотехніка застрягла в снігу, болоті, річці, заметі тощо;
  • нестача горючого для продовження руху;
  • необхідність перемістити зламаний автомобіль з пункту «А» у пункт «Би» і тощо.

У разі, коли вам потрібна допомога буксира, не факт, що водій, що зупинився, має при собі «рятівний трос». Адже знайти того, хто бажає допомогти складно, а знайти небайдужу людину з буксирувальним тросом — реальна проблема.

Як визначається якість буксирувального троса і на що слід звернути увагу

Щоб зробити правильний вибір буксирувального троса, варто звернути увагу на такі критерії: довжина, матеріал, граничне навантаження (міцність), кріпильна система. Розглянемо кожний з цих критеріїв детально:

  1. Довжина. Це єдине передбачена в ПДР вимога до буксирувального троса. Його довжина повинна складати від 4 до 6 метрів. Цей параметр прописаний тому, що від нього залежить безпека автомобілів і оточення в цілому. Занадто короткий трос — ризик зіткнення (неможливість вчасно пригальмувати або зманеврувати). Занадто довгий трос — тертя об землю, великий шанс розриву і попадання під колеса.
  2. Матеріал. Дані троси виготовляють зі сталі й тканини (їх також називають краватками та ременями). Сталевий трос міцніший, але він схильний до корозії й не здатний добре згладити інерційний момент. Для легкового буксирування середньостатистичного легкового автомобіля цілком достатньо якісного тканинного ременя. Він компактний і досить міцний. Головне краватку не зберігати у вологому місці, щоб не викликати процес руйнування волокон.
  3. Граничне навантаження (міцність). Вибір троса повинен грунтуватися на вазі вашого автомобіля. Так, наприклад, якщо машина важить 3 тонни, то краще замовляти трос з максимальним навантаженням в 5-6 тонн. Тобто трохи більше, з урахуванням ривків і непередбачених додаткових навантажень. Існують троси, здатні тягнути великі об'єкти вагою до 60 тонн.
  4. Кріпильна система (фіксація). Найпримітивнішим способом являється петля. Для її створення потрібна вправність, а також великий шанс її перетирання або різкої втрати зчеплення. Надійніший і простіший механізм — металевий крюк. Він швидко фіксується на фаркоп і будь-яку іншу опорну деталь, але при цьому, досить складно знайти міцний екземпляр. Деякі водії купують шакли, які використовують джипери та альпіністи.

Висновок

Вибір буксирувального троса повинен грунтуватися на чотирьох основних критеріях: міцність, довжина, матеріал і зачіпний механізм. Перевірити якість троса до купівлі досить складно, тому варто вибирати цей товар у перевіреного продавця.

Максимальний термін використання буксирувального ременя безпосередньо залежить від частоти й особливостей експлуатації, його якості, а також умов зберігання.

Також важливо визначитися з вибором: метал або тканина, з урахуванням усіх «за» і «проти». Тканинний варіант здатний витримувати навантаження до 60 тонн, він безпечніший і несприйнятливіший до корозії. Але його не варто зберігати у вологому приміщенні, із-за ризику, що тканина погниє. Сталевий тип буксирувального виробу дуже міцний, особливо при різких ривках, він менше перетирається, але після певного періоду експлуатації, металеве волосся здатне завдати шкоди людині.