Під час будівництва будівель або прокладки кабелів широко використовуються фіксуючі деталі — розтяжки. Проте для їх натягу людської сили не завжди достатньо. Тому люди придумали спеціальні натягувачі   талрепи

Що таке талреп і для чого він використовується?

Спочатку цей кріпильний засіб використовували у сфері вантажних перевезень по морю. Він дозволяв надійно закріпити й утримати вантаж. Зараз це кріплення використовується при стягуванні, в різного виду будівельних роботах, під час монтажу опор.

Дане пристосування виконує важливу функцію при обробленні такелажу. Тому кожну деталь виконують за вимогами до якості. Так, є два міжнародних стандарту  — DIN 1478 і DIN 1480, а також один російський  —  ДЕСТ 9690-71. 

Головне завдання талрепів — натяг. Цей кріпильний інструмент досить надійний. Проміжна ланка може утримати на собі вантаж в десятки тон без ознак втоми металу. Наприклад, модель ПТР-7-1, яка призначена для натягу сталевих канатів і тросів, витримує навантаження до 70 кН. 

ДЕСТ і креслення –  характеристики талрепів

Купувати натягувач потрібно з особливою уважністю, оскільки неправильно підібраний товар може деформуватися при використанні. При виборі варто спиратися на таблиці, які завжди є у продавця. Там описані навантаження, що накладаються на модель, яку ви збираєтеся придбати. Існує декілька видів промланок, тому варто заздалегідь подумати про функціональність.

Перше, на що потрібно звертати увагу, — діаметр різьби. Як і всі гвинтові кріплення, промланки мають маркування із зазначенням параметра характеристики в міліметрах — М8, М12, М16 і т. п. При цьому обидва гвинти можуть мати різну різьбу. Крім того, на прилавках можна зустріти модель Т-10-01. Друга цифра — це значення навантаження при напрузі в кілоньютонах. 

Найчастіше пристрої застосовуються на відкритому повітрі. Там вироби піддаються перепадам температур і впливу вологи. Це може призвести до корозії металу. Тому застосовувані проміжні ланки обов'язково покриваються захисним шаром іншого металу, найчастіше цинку. Цей процес здійснюють, дотримуючись окремого ДСТу. Оброблені натягувачі можуть служити десятки років без подальшої деформації металу. 

Конструкція і види талрепів

Конструкція промланки  доволі проста. Основу становить корпус у формі циліндра, виконаний на верстаті. На протилежні кінці наносять різноспрямоване різьблення. У нього вкручуються гвинти з гаками або кільцями, до яких кріпиться канат. Провертаючи гвинти, можна відрегулювати силу натягу троса. 

Проміжна ланка може важити від декількох грамів до декількох тонн. Це залежить від розміру та призначення. 

Натягувачі поділяються на різні види, залежно від типу корпусу, матеріалу, характеристик, а також зовнішнього вигляду. 

За типом корпусу виділяють такі види:

  • Талреп ВЗ (відкритий корпус, зварений);
  • Талреп ЗЗ (закритий корпус, зварений);
  • Талреп ВШ (відкритий корпус, штампований);
  • Талреп ЗШ (закритий корпус, штампований);
  • Талреп ланцюговий.

Проміжні ланки з закритим корпусом використовують при обробленні такелажу на відкритому повітрі. Вони не піддаються впливу підвищеної вологості й потрапляння сміття. Ланцюгові натягувачі з кільцями утримують вантажі при переміщенні на транспортній платформі. 

По зовнішньому вигляду: 

  1. Промланка ВВ — система “вилка-вушко”;
  2. Промланка ВВ — система “вилка-вилка”;
  3. Промланка ВВ — система “вухо-вушко”;
  4. Промланка ВГ — система “вилка-гак”;
  5. Промланка ГГ — система “гак-гак”;
  6. Промланка ГВ — система “гак-вушко”.

За матеріалом натягувачі бувають оцинкованими, або виконаними на верстаті з нержавіючої сталі. Перший тип використовують найчастіше.