Як проводиться бракування сталевих канатів
Хоча кожен сталевий канат має великий запас міцності, величезний діаметр, все одно зношується і втрачає в міру експлуатації основні властивості. Цей процес тривалий і поступовий, але слідкувати за цілісністю виробу потрібно постійно, виконувати поверхневий огляд. враховуючи той факт, що будівельні машини використовують на вулиці, корозія стосується всіх деталей.
Які канати краще
Не можна сказати, що існує норма, згідно якої відбувається вибір тросів. У кожному конкретному випадку довжина його різна. Якщо це напівзакрита конструкція, тоді бажано використовувати сталевий канат. Його експлуатація в даному випадку буде правильною, а робота надійною. Клиноподібну дріт застосовують лише у внутрішньому шарі, так як вона має правильне перетин, а процес її виробництва менш складний.
Фасонний дріт найчастіше виготовляється з оцинкованим або світлим опором – все залежить від розмірів. Найчастіше для виготовлення не крученого оцинкованого троса використовують склеюючі полімерні склади, сталь, захисне покриття від корозії металу та інших пошкоджень.
Що таке бракування каната
Це стосується тросів будь-якого діаметра. Полягає процес бракування в огляді деталей і виявленні пошкоджень (випнутих або рваних пасом). Канат хоч і міцний, довжина його велетенська, перетин велике, але пасмо, якщо вона вибилася із загальної маси, обов'язково буде помітна.
Чого не повинно бути на тросі:
- петлі;
- зминання;
- забоїни;
- заломи;
- обриви;
- корозію;
- вузли.
Якщо розглядати троси, які складаються з дроту одного діаметра, то їх бракування проводиться відповідно до кількості обривів, які виявили під час огляду на одному кроці. Для цього і виконують огляд.
Правила контролю сталевих тросів
Якщо йдеться про крани, то огляд їх тросів відбувається під час кожного технічного огляду, але не рідше ніж раз на десять днів. Те, наскільки зношений трос, можна судити за кількістю обірваних дротів на кроках звивки. Свивка кроку - це довжина троса, протягом якого пасмою робиться один повний оборот. Саме в тому місці, де найбільше обірвано дріт, відзначають звивку, нанісши першу мітку за допомогою крейди. Потім від неї в той бік, де більший зношування, відрахують кілька пасм, за кількістю рівних перерізу троса, поставлять ще одну мітку. Саме ця відстань між ними та називатиметься кроком звивки.
Способи кріплення канатів на вантажопідіймальних машинах:
- клинове з'єднання;
- установлення затискачів;
- плетіння.
Існують нормативні дані, з якими порівнюють кількість обривів. Коли корозія помічається на дроті, виріб має бути забраковане в тому випадку, якщо діаметр її досяг 40 % і вище. Коли на місце зношеного троса встановлюється новий, то людина, який відповідає за справність кранів, зобов'язаний проводити відразу ж огляд, перевіряти також запас і надійність, досліджувати всі на міцність. Наприкінці проводиться обтяжка робочим вантажем.
В якому випадку канати не повинні допускатися до роботи
Сталеві троси - це відповідальні пристрої, в основі яких лежить дріт. Вони відповідають за вантажопідйомність машин та швидко зношуються. В результаті відбувається через їх недостатню міцність або через відсутність контролю за їх станом. Звичайно, кожен канат має запас міцності, але зловживати ним не варто. Також до обриву може спричинити зношування або пошкодження троса. Якщо того не вимагає ситуація, допускається використання сталевих тросів без покриття і будь-яких мастил.
Існує певна норма, якої повинні відповідати троси. І якщо цього не відбувається, то їх відбраковують. Мова йде про таких випадках:
- пошкоджений сердечник або цілий ділянку;
- на деяких ділянках дріт змінила колір, видно її пошкодження;
- діаметр дроту в деяких місцях зменшений;
- є плоскі ділянки;
- пасмо перебита;
- порушена звивання.
Канат, у якого видно сердечник чи стирчить пасмо, навіть кілька пасм, допущено до роботи не буде. Занадто висока ціна економії чи неуважності. Лише навчені фахівці, які знають пристрій тросів і вміють визначати ступінь зношування, повинні проводити поверхневий огляд та уважно вивчати виріб, виявляти його міцність.
З яких причин відбувається бракування канатів вантажопідіймальних машин
При роботі троси повинні бути захищені від пошкоджень, які іноді називають, коли трос чіпляється за елемент конструкції крана. Якщо станеться спочатку знос, а потім обрив каната, то впаде вся підвіска разом з підвішеним вантажем. Слідом впаде стріла і може порушитися вся конструкція крана. Робота підприємства буде зупинена. Що і говорити про можливий травматизм. Експлуатація крана пов'язана з охороною праці та підвищеною небезпекою. Тому, адміністрація підприємства завжди стежить за систематичним контролем сталевої конструкції та вчасно їх відбраковує.