Талреп: його види та призначення
Не всі знають, що таке талреп або розтяжка, але якщо уважно подивитися на даний механізм, то кожен з ним зустрічався і бачив його у своєму житті. У тих ситуаціях, коли виникла потреба натягнути трос, кабель, ланцюг або інший такелаж, зафіксувати розтяжку, використовують стяжний механізм. Адже у деяких випадках своєї фізичної сили може бути замало. Щоб вирішувати подібні завдання і було створено таку систему. Майже за будь-яких такелажних робіт не обійтися без застосування специфічних пристроїв - талрепів. Вони надійні та прості в експлуатації.
Які бувають талрепи
Саме за допомогою таких нескладних пристроїв, як талреп, характеристики яких регламентує ДЕРЖСТАНДАРТ, можна створити натяг сталевих тросів і утримувати їх у натягнутому положенні скільки завгодно. Навантаження, яке здатне витримувати механізм, вказується в позначенні пристрою.
Щоб талреп при експлуатації не був деформований і не зруйнувався, вибирати його слід ретельно. Форма також має значення. Якщо все зробити правильно, то пристрій зможе виконувати всі покладені на нього завдання. Різьблення та її діаметр мають першорядне значення. Але це не означає, що гвинти виробу повинні мати схоже різьблення. Завдяки маркуванню вдасться досить точно виявити, яке навантаження буде критичним для цього пристрою.
Корпус циліндричної форми може мати різне конструктивне виконання і мати різний діаметр: або відкритий циліндр, або закритий (коли потрібно захистити різьблення або гак від бруду, вологи та пилу). Робота обладнання багато в чому залежить від правильності вибору. Хоч система й одна, але її видів багато.
Різновиди талрепів:
- закритий зварної (з закритими корпусами та кінцевиком вилка-вилка), коли різьба штока розташована всередині корпуса;
- ретчет - ланцюгового типу;
- відкритий штампований;
- кільце-гак;
- відкритий зварний.
Якщо більш детально розглядати, що з себе представляє сама конструкція, то можна помітити, що вона досить нескладна. В основі лежить корпус. З обох сторін різьблення, а не вставлені робочі елементи. Ці елементи можуть виглядати як вилка, гак, а також використовується муфта. Як раз до елемента і прикріплюється сталевий трос. Для його виготовлення завжди використовують тільки міцну сталь. Дуже важливий момент: робочі елементи потрібно вкручувати в корпус в різних напрямках. Зусилля при цьому докладати не потрібно.
Сфери застосування роликів на практиці
Головним завданням талрепу є натяг і він у цьому сенсі чудово справляється зі своїм завданням. Одна проміжна ланка здатна утримувати вантаж, який важить кілька десятків тонн. І при цьому метал не втомиться.
В областях можна зустріти натягувача та де їх використовують:
- при будівництві мостів і зданий;
- у вантажопідйомному устаткуванні;
- при установці флагштока або антени;
- ними закріплюють спортивний інвентар;
- в кораблебудуванні та вітрильному спорті;
- при установці намету намети.
З самого початку даний механізм у вигляді кріпильного засобу використовували в області вантажоперевезень по воді. Особлива конструкція пристрою дозволяла закріпити вантаж надійно та утримувати його на місці протягом тривалого часу. Сьогодні пристрій можна зустріти здебільшого у будівництві, коли монтують опори.
Кожне завдання вимагає індивідуального підходу, певної комплектації та тому не забуваємо дивитися на маркування деталей. Суднові талрепи застосовують у судноплавній справі, щоб закріпити на кораблі вантаж. Будівельними фіксують різні конструкції та розтяжки. Шлюпкові мають кріплення дієслово-гак. За допомогою автомобільних фіксують вантажі в кузові чи причепі машини.
Важливі характеристики
Гвинтове кріпильне пристосування, що служить для того, щоб надійно зафіксувати та відрегулювати натяг леєри, такелажу, стяжку опори називається талреп. Якщо необхідно використовувати даний елемент у вуличних умовах, тоді краще подбати про те, щоб в якості основи матеріалу лежала нержавіюча сталь. Саме вона є стійкою до корозії, не підвладна впливу сезонних перепадів температур і опадам.
Пристрій конструкції:
- вантажозахватні елементи;
- муфта (деталь з отворами, у яких нарізана різноспрямована різьблення);
- підкладна шайба (щоб рівномірно розподілялося навантаження);
- стопорна гайка (щоб стяжний натягувач самостійно не слабшав).
Найчастіше можна зустріти талреп з нержавійки при оснащенні яхти або на спортивному об'єкті, коли натягають сітку рабиця або тент, або при стаціонарній фіксації опорної конструкції. Талрепи можна зустріти різного розміру і маси. Саме діаметр буде впливати на зусилля, а від нього залежить вся робота. Спосіб виготовлення і технічні характеристики, якими володіє талрепи, регламентує ГОСТ. Регламент марок стали дуже важливий.
Як вибрати талреп для натягу троса
Щоб бути впевненим у правильності вибору пристрою, необхідно завжди дивитися на його маркування. Перша цифра в позначенні вказуватиме на рівень навантаження, який здатний витримати талреп. Якщо сталева розтяжка або пристосування буде застосовуватися на відкритому повітрі з негативним впливом вологості та перепадами температури, тоді не варто брати перший механізм, що попався.
Краще віддати перевагу талрепу з цинковим покриттям або обробленим лакофарбовим матеріалом, тоді він буде експлуатуватися набагато довше. Те ж саме стосується і тросів. Трос нержавіючий прослужить в умовах вулиці в рази довше, тому що на нього не впливає довкілля і він не підвладний корозії. Всі талрепи можуть похвалитися надійною конструкцією, компактністю та простотою застосування.