Сталевий трос, як і будь-який інший виріб з металу, страждає від іржі і корозії. Щоб уникнути проблем з експлуатацією, потрібно убезпечити канат зі сталі.

Чим небезпечна корозія і іржа для троса?

На початковому етапі розвитку корозії на тросі утворюється тонкий шар іржі, яку проблематично видалити з поверхні. На наступній стадії шар іржі потовщується і відокремити його від каната стає простіше, при цьому перетин дроту складової трос зменшується, оскільки одночасно з іржею знімається і частина металу. Наслідки цього передбачити нескладно: чим запущений ступінь корозії сталевого троса, тим менше у нього стійкість до розриву.

Зменшення перетину троса може спровокувати обрив і як наслідок впаде вантаж або відбудуться більш серйозні наслідки. З цієї причини важливо застосовувати для проведення вантажних робіт оцинковані троси. Але навіть при використанні нержавіючих тросів необхідно постійно перевіряти їх на наявність корозії, тому що при досить інтенсивних навантаженнях навіть оцинковка може стертися.

Найчастіше від корозії страждає залізо. Якщо дивитися на неї з точки зору хімії, то іржа - процес окислення. Елементи, які виникають в результаті цього процесу, отримали назву оксиди. Розрізняють 4 основних типи:

  1. Жовта іржа - виникає у вологому середовищі, яка відчуває дефіцит в кисні. Часто зустрічається під водою. У природі представлена як мінерал вюстит і при цьому є монооксидом, іншими словами, в складі тільки один атом кисню.
  1. Коричнева іржа - зростає без води і зустрічається рідко.
  1. Чорна іржа - утворюється в умовах незначного вмісту кисню і без рідкого середовища, тому відрізняється стабільністю і повільним поширенням. Цей оксид - феромагнетик (при конкретних умовах відрізняється намагніченням за відсутності зовнішнього магнітного поля), тому потенційно може бути використаний з метою створення надпровідників.
  1. Червона іржа - виникає під впливом кисню і води, найбільш чистий тип, протікання процесу здійснюється рівномірно, в результаті чого порушується повністю вся поверхня. На відміну від інших різновидів вже розглянутих видів іржі, що не настільки небезпечні, даний тип в своїй товщі утворює гідроксид заліза. Він, коли починає відшаровуватися, відкриває для руйнування все нові верстви металу. Реакція може тривати до тих пір, поки конструкція повністю не зруйнується. Використовується в процесі виплавки чавуну і в якості барвника в харчовій промисловості. У природі зустрічається в природному вигляді під найменуванням гематид.

Кілька видів іржі можуть розвиватися одночасно і при цьому абсолютно не заважати один одному.

Різновиди тросів стійких до корозії.

Троси, для виготовлення яких застосовують нержавіючу сталь, можуть відрізнятися специфікою виробництва і матеріалом виготовлення. Може бути використана нержавіюча сталь, але різного стандарту aisi.

Виробники частіше вибирають стандарти aisi 316 і aisi 304. У зв'язку з тим, що до складу стали включати хром і нікель, виріб може витримати температурний режим до +500 ˚С. На тросах може бути спец покриття, а може виготовлення проходити і без його використання.

За формою перетину розрізняють канати круглі і плоскі. Сердечник в них буває:

  • синтетичний (штучного походження);
  • металевий;
  • органічний.

Конструкція нержавіючих канатів по звивці буває:

  • потрійна (подвійна звивка, пасма звиваються між собою);
  • подвійна (звиті шари пасом);
  • одинарна (кручені по спіралі).

При цьому, свивка може мати праве і ліве спрямування. Це впливає на те, буде трос не розкручуються або розкручується.

Поперечний переріз може бути овальним, тригранне, фасоннопрядне і круглопрядні. Пасма в тросі можуть бути розташовані по-різному. Дотик дроту між собою розрізняють точкове, лінійне і комбіноване.

За м'якості троси з нержавійки можуть бути жорсткі, м'які і середньої жорсткості. На цю характеристику впливають властивості стали.

На гнучкість впливають механічні властивості дроту, форма поперечного перерізу і число витків дроту. Крім цього, такі вироби відрізняються і конструкцією: 6×7, 1×19, 7×7, 7×19 та ін. Наприклад, продукти з конструкцією 1×19 можуть важити від 5 до 1270 кг, мати діаметр в межах 1-10 мм і мінімальну розривну силу 84-18360 кг. Крім цього, канати можуть відрізнятися точністю виробництва, яка може бути підвищеною та нормальною.

Для чого потрібне тросове мастило?

Мастило для тросів і ланцюгів має широкий спектр експлуатації. Її можна використовувати для транспорту при будівництві, видобутку та переробці корисних копалин, на різних виробництвах, а також в побутових цілях. Це засіб найбільше ефективно при обслуговуванні:

  • різних верстатів;
  • транспортних засобів;
  • вантажопідйомних машин, навантажувачів і кранів;
  • маніпуляторів виробничого типу;
  • механізмів, які працюють при високих швидкостях;
  • ланцюгів які швидко рухаються;
  • в ланцюгових передачах конвеєрів;
  • рудних і бурових установках;
  • приводних ланцюгів виробничих механізмів;
  • легкових автомобілів, мотоциклів і велосипедів.

Перед тим, як почати використовувати мастило, потрібно вивчити інструкцію від виробника. У ній будуть вказані види матеріалів, для яких він призначений, оптимальний температурний режим для використання і інші рекомендації. Нанести на поверхню троса мастило можна, використовуючи кисті або щітки, а також крапельно, спреєм або автоматизованим механізмом. Спосіб нанесення вибирають з урахуванням специфіки обладнання: розмірів, будови, призначення та ін.

Функції мастила:

  • зменшити внутрішнє тертя і знос дротів;
  • захист від корозії і змащування в активній зоні, всередині пасом дротів і на зовнішніх поверхнях.